lovers are lonely

image355
Denhär outfiten vill jag ha imorgon. Men utanför fönstret snöar det igen. Och här sitter jag och drömmer om våroutfits. Jag skyller på den blommiga klänningen... Allt från H&M förresten. Vad vore Sverige, och världen, utan H&M? Fast då skulle vi säkert ha någon annan kedja att hypa istället, I bet.

feeling gay today

image353  image354
Två tuffa herr t-shirts från Rock Paper Scissors, som finns på Bubbleroom.

life is what happens while you're busy making your excuses

image352
Tog en titt på H&M's onlineavdelning för flickor. Lite söta saker finns det att bjuda på. Ett par glansiga ljusrosa leggins, en t-shirt med regnbådsmotiv, en silvrig väska med knythandtag och ett par söta ballerinas.


oh how wrong

image351image353image352image354
Fina toppar från TopShop. Cool t-shirt med blixtmotiv, enkel vit topp med knäppning fram, fin tunika med grafiskt mönster och en ursnygg kavaj. Synd att dom inte skickar till Sverige, deras försäljning skulle nog öka markant den månaden gissar jag.

fear no darkness

image352
Fynd från MQ's rea. Stor kuverväska från Friis & Company.

oh boy, you are a first class ticket



Ovan skådas ett urval av otroliga bakelser, skapade av Monique Lhuiller. Hon får oss att vilja klä sig som en söt gräddbakelse som skulle passa perfekt i gottdisken på närmare bageri. Fluffigt och sött, precis som bakelser ska vara. Bilder från Style.com, Monique Lhuiller Spring 08 Ready-to-wear.

and maybe there's a way to let it go

image341image342image343image344
För ett tag sedan ville jag bestämt ha en korsett. Men jag vet precis vad jag vill ha, och det är nästan alltid ett problem. Man visulariserar någonting som skulle passa en perfekt, och sedan duger ingenting annat. Men dom här ovan, från Asos, är i alla fall väldigt fina. Bara ingen som är perfekt för mig.

houses live and houses speak

image339 image340
Tröja från H&M, t-shirt från Gina Tricot, linne från Carlings, sjal från H&M, gubbyxor från Asos och Hello Kitty-strumpor.

Alla mina Hello Kitty strumpor (ja jag har ett helt gäng) börjar gå sönder i tårna. Tur att det snart börjar bli varmare. Det är helt enkelt inte någon vidare bra vecka dehär, känns det som. Därav skälet till att jag är grå och rätt tråkig. Men jag lyssnar på Håkan och försöker tänka på 19:e april. Positiva tankar.

the drug of my choise

I helgen har jag varit upptagen, upptagen. Men shoppat, de har jag! Så nytt nu är - en kuvertväska, två toppar, ett par jeanstights, två t-shirts, en klänning och säkert nåt mer. Ja. Idag fick jag paket från Asos innehållandes ett halsband och ett par gubbyxor. Men nu är det sluthandlat. Vi får se, något kanske åker tillbaka. Det brukar bli så tillslut.

image332
I helgen såg jag även Britta Persson på O'learys i Falun. Hon är fin.


den fulaste flickan i världen

image334
På vilka avdelningar brukar du leta kläder? Dam, kanske barn ibland, kan jag tänka mig. Precis som jag då. Ta en titt på herravdelningen också. Dom har en hel del fint, och de gör ju ingenting om det är lite oversize. Det är bara fint. I värsta fall går det ju att sy in lite. Allt på bilden är från Asos Men.

dojjor

image331
Hämtade ut ett H&M paket idag, innehållandes bl.a. dessa skor från barnavdelningen.

19:e april

image330

low or wine

image328image329
Till vänster - originalet från Lanvin. Till höger - kopian från Asos.

defrag my heart

image317
"Många läppbalsam innehåller mineraloljor i stället för vegetabiliska oljor. Det är inte bara läppbalsam utan också andra hudvårdsprodukter, t.ex hudkrämer och lotions, som innehåller mineraloljor. Mineralolja även kallat vaselin, parafin, petroleum bl.a. är råolja som bildas långt nere i jorden av dött växtmaterial. Det finns varken vitaminer eller mineraler i dessa oljor.

Mineraloljor blockerar mellan 40 till 60 procent av hudens porer och stör hudens naturliga fettproduktion. Den gör din hud beroende, och är ett dött material som huden inte har någon som helst nytta av. Mineralolja tas upp och lagras i kroppen. Forskare vid Akademiska sjukhuset i Uppsala har visat på ett samband mellan mineraloljor i hudkrämer och ledgångsreumatism.  "

spill your beans

image325image324image326
Jättefin klänning från Asos. Finns tillgänglig på deras rea för runt 350 kr. Färgen är härligt hallronrosa, med fina svarta detaljer runt urringningen. Lite ballongklänning-stuk från midjan och nedåt. Den fanns i min shoppingkorg, men åkte inte med. Det fick räcka med ett par gubbbyxor denna gång.

love will turn you around

Fint, romantiskt, draperat, flickigt och vackert på Valentino Spring 2008.
image323image324image321image325image322

when you leave

Han som kallas för "modevärldens påve", den italienske designern Valentino Garavani som driver modehuset Valentino, ska nu "sluta på topp" efter en 45 år lång karriär. Efterträdare till modehuset blir två designers från Gucci och Prada, Alessandra Facchinetti och Ferruccio Pozzoni. Valentino själv kommer dock inte lägga av helt, utan designa opera- och balettkostymer.

image318
Anja Rubik och Valentino Garavani backstage på Valentino Spring 2008. Bild från Style.com.

expose yourself to the morninglight

image314  image313  image316  image315

Igår var det Timo Räisänen som gällde i musikväg, idag är det Britta Persson. Hade aldrig hört talas om henne innan jag såg på Cdon.com att hon släppt en ny skiva. Så nu har jag lyssnat - och nu är jag fast.

Körde på lite vårig outfit idag. Jag vill ha vår och färger nu. Och jag vill ha en förändring, typ ny hårfärg.
Kofta från H&M, t-shirt från Gina Tricot, linne från Carlings, jeans från BikBok och ballerinaskor från Cropp. Halsbandet är en present.

let's kill ourselves a son

image311  image312
Jag har lyssnat på Timo Räisänen hela dagen, en artist som vissa har lyssnat på länge men som jag upptäckte bara för någon dag sedan. Ikväll ska jag dock slita mig från Timo och åka till en vän, där ska vi bl.a. spela Trivial Pursuit (TP). Man känner sig lagom oallmänbildad ibland, typ då...
Tröja från H&M, linne från JC, klockhalsband från marknad, byxor från H&M och skor från DinSko

californiacation

image308 image311 image312
En vän hade ett par snygga midjehöga jeans häromdan som jag lära fråga var hon köpt dom. På Caliroots.se, en sida som jag kollade in idag. Dom verkar ha en hel del fina grejer, från både kända och mindre kända märken. Värt en titt.

little miss sunshine

image307   image306


rutigt är rätt

image303
Bilder från Topshop, La Redoute & Josefssons

rosa moln

image305
Underbart söta, och rosa!, skor från Asos. Snacka om att gå på rosa moln...

det går framåt i modevärlden

image304
Hittade information på ELLE idag om att Natalie Portman tillsammans med butiken Te Casan, som är New York-baserad, kommer att släppa en helt skinnfri skokollektion. Det går redan nu att förbeställa saker på Te Casan's hemsida, men först från och med den 15e februari kommer skorna finnas till försäljning i butik. Av all försäljning går dessutom 5% till välgörande ändamål. Det går framåt i modevärlden, det glädjer mig. Fler borde absolut ha liknande samarbeten!

tisdag

image302
Idag har jag skickat iväg en beställning på en bikini, en tröja och ett par vita skor från H&M samt en grå klänning med paljetter från La Redoute. Bikini'n var på rea, och är verkligen jättefin. Men de sålde nog inte så bra eftersom den såldes i höstas, men nu är den iaf påväg hem till mig :) Och mitt försvunna H&M-paket ska nog finnas i butiken, annars får jag ombeställa. Hoppas det finns där nu då...


en grå mus (eller grått är flott)

image301
Bilder från La Redoute, H&M, Ellos & Bubbleroom

För tillfället är jag helt inne på grått. Speciellt i kombination med svart. Så det blir grått och svart mest hela tiden. Rätt tråkigt kanske, men jag tycker det är fint.

black celebration

image303
Gitarrlinne från La Redoute, jeanskjol från Carlings, strumpbyxor från H&M, skor från Cropp, örhängen och armband från H&M.

skogsgrönt

image298
H&M verkar vara insnöade på en speciell nyans av grön på speciellt sina toppar - härligt skogsgrön. Inte för mörk och inte för ljus färg, helt perfekt! Matchas dessutom finfint med jordnära färger eller jeans.

nästa klippning ?

image299
Skulle behöva lite åsikter om klippningen ovan, dock utan håret i ansiktet. Funderar på att kanske klippa mig sådär, lite drastiskt kanske men det vore nog rätt skönt. Dock har jag inte haft kort hår sen lågstadiet... Så jag behöver lite hjälp och rådgivning :)

barndomsinspirerat

image297
Detta kan ses lite som ett uppföljningsinlägg till dehär inlägget, som jag skrev för ett tag sedan. På dELiAs har dom jättemånga, söta, t-shirts med tryck inspirerade från barndomen. Dom har nästan en hel sida med smurf-tryck, massa Disney-tryck och även andra såklart.

allt står still

image296

weekend

Igår var det inplanerat fika på stan, men det slutade med en spontan kväll ute på krogen. Kom hem tre inatt och väcktes 11 imorse, mamma fyller år så en del av stora tjocka släkten skulle komma över och äta tårta. Bara att masa sig upp med andra ord... Då är det skönt att jag är ledig enda till onsdag nu, bara en optikertid inbokad imorgon. Meaning - sovmorgon!

himmel blå

image295
"Skjut ingen imorgon, du kan skjuta idag
Kyss ingen imorgon, du kan kyssa idag"

Håkan Hellström - Himmel blå himmel blå

play it

image294
Sovit konstigt inatt, drömt minst två konstiga drömmar. Idag är det mysklädsel som gäller, passar på att inviga nya sköna kjolen jag köpte igår. Senare idag ska jag fika på stan med en vän, ännu mer mys.
Tröja och strumpbyxor från H&M, grå t-shirt och kjol från Gina Tricot, svart linne från Glamour och örhängen från Indiska.

korsettdrömmar

image292 image293
Beställning på en sån här korsett ska skickas iväg inom kort. Har länge letat efter en korsett, utan för mycket underklädeskänsla. Den här tyckte jag väldigt mycket om, så den får det bli. Korsett från Asos.

though, i'm just me

Maia Hirasawa.
image291
Jag hade aldrig hört talas om henne, innan jag såg Grammisgalan häromdagen.
Men jag blev småkär direkt när hon uppträdde med "And I found this boy"...

dress me up

image287image288image289
Precis såhär vill jag ha mina kläningar i vår. Enkla, knälånga, skiftande, bekväma och gärna med fickor. Jag är kär i kjolar och klänningar med fickor på. Idag var jag nära att köpa en jeansklänning med lackdetaljer på stan, men avstod därför att det inte fanns just några fickor. Fickor är snygga, mysiga och väldigt praktiska!

Klänningar från Calvin Klein, Celiné och Helmut Lang. Bilder från Style.com

myskjol

image287
Dagens inköp:
En mysig och skön kjol, med stora fickor på båda sidor, från Gina Tricot.


bye bye roxy

image285
Fick mitt paket från Josefssons idag, provade tröjan men den åker tillbaka. Var svårt när storlekarna heter något så konstigt som "1(S)",  "2(M)" och "3(L)". Beställde en 2(M) för jag ville att den skulle vara lite stor, men när jag provade fick jag knappt igenom huvudet. Nåväl, snabbt gick leveransen i alla fall...

polka dots

image286
Hittade en jättefin somrig klänning på UrbanOutfitters.com. 250 dollar, på rea.

toppmodeller återtar reklampelarna

 
I vår kommer modeller som Naomi Campbell, Eva Herzigova, Angela Lindvall, Claudia Shiffer, Stephanie Seymour och Natalia Vodianova pryda reklampelarna för Louis Vuittons vårkampanj. Det ut som att toppmodellerna är påväg att sparka ut Hollywoodskådisarna från reklampelarna igen.

ta fram barnet i dig

T-shirtar med tryck från barndomen har verkligen något nostalgisk över sig. Dom flesta har nog säkerligen sprungit runt med en t-shirt med något Disney-tryck på sig när man var liten, men nu börjar dom komma tillbaka i allt större utsträckning. Vi köper barn t-shirtar på barnavdelningen med Batman och vi letar fram gamla t-shirtar ur gömmorna i garderoben. Barndomen är på intåg i modet igen.
image282  image283 image281 image280
Bilderna är tagna från UrbanOutfitters.com

Gisele Bündchen släpper kollektion med Dolce&Gabbana

image278
I vår kommer toppmodellen Gisele Bündchen att släppa klädkollektionen "Bundchen y Dolce & Gabbana". Kollektionen är ett samarbete med Gisele's nära vänner Domencio Dolce och Stefano Gabbana, som tillsammans leder Dolce & Gabbana. Just nu är Gisele aktuell som ansikte för deras parfym "The One", och ikväll kan vi åter igen se henne i "Victoria's Secret Fashion Show" kl 20 på 3an.

lancomes nya ansikte

image275
Anne Hathaway, skådespelerskan från bland annat Djävulen bär Prada, blir Lancomes nya ansikte utåt för en ny parfym som släpps till hösten. Hon ska ha fått rollen eftersom hon är en ung kvinna som personifierar modern kvinnlighet, vilket jag tycker stämmer alldeles utmärkt!

koftor

Fina till lager på lager, som en vanlig tröja, uppiffad med fina smycken, och kan användas som dom är som klänning om dom är tillräckligt långa. Koftor är verkligen något man aldrig kan få för många av, och dom passar dessutom utmärkt till alla årets årstider. 
image274
Koftor från H&M, Ellos, La Redoute, Josefssons och Stella McCartney.

roxy

image272
Beställde en söt och blommig huvtröja Roxy-tröja idag från Josefssons.
Den var även med i bildkollaget häromdagen.

systeryster

image273
Fina systrar. Så fabulösa kläder, otroligt hår, makalöst smink, skor to die for...

uppmuntran

image272
Lite H&M-saker är så sin väg hem till mig. En tegelröd kjol som jag kikat på länge (rea), det svarta linnet/klänningen jag bloggade om tidigare, en grå parkas och ett par träörhängen med gulddetalj (rea). Sakerna kommer i rättan tid, jag behöver lite uppmuntran nu - hur nu ett gäng kläder kan ge uppmuntran?


vilken måndag

image270
Idag har jag gått runt i mysbyxor och världens skönaste kofta, som jag totalt glömt bort tills imorse. Legat i min säng och sett avsnitt av Sex and the City, druckit honungsvatten, chattat på Msn och bara varit. Jag önskar att dagarna kunde gå fortare nu, jag vill kunna gå ut och ha fina kläder på mig igen... Och, en liten reminder till senare, jag behöver en stor, varm, halsduk för att värma min hals utomhus.

it's you i love

image274
Trasiga jeansshorts, rosa cykel, brunbränd hy... Å, jag får vårdrömmar igen!
Finfin bild från One Tea Spoon (vilket antaligen är uppenbart på bilden).

tonight

Ikväll kommer två av mina vänner över och håller mig sällskap. Min röst är rätt rasslig och jag går på hostmedecin, men jag hoppas att dehär går över snart. Ikväll ska vi förmodligen se Miami Ink och Victoria's Secret Show'en, och snacka en massa skit såklart! Tjing!

blåsippan ute i backarna står, niger och säger att... nu är det vår?

Orden "vår" och "blommigt" går i hand i hand, inte undra på att postorderbolagen har börjat med massor med blommiga härliga vårkläder! Men dom som verkar ha missat det lite är... H&M. Enstaka blommiga kläder, dom verkar köra rätt hårt på den afrikanska stilen, enfärgat och randigt. Några andra som har finfina blommiga kläder är Josefssons, och även La Redoute hade en del.

image268

det gångna året - mina favoritbilder i klädväg

 image247 image230   image143 image121 image120 image118 image96 image66

Språkbarriärer

Läste nyss i Aftonbladet att E! har fått börja köra med undertexter på showen "Katie & Peter: Unleashed", med Jordan (ni vet säkert - den Jordan) och hennes man. Hon pratar tydligen en annan dialekt än vad andra amerikaner förstår... Rätt komiskt, men iofs har nog dom flesta land det problemet. Jag skulle nog ha vissa svårigheter att förstå en skåning :P O ord betyder olika i norr o söder... "Grina" till exempel, ska i dom södra delarna av Sverige betyda skratta! What?? Grina är ju att gråta! Konstiga människor :P

Vår

Det afrikanska modet har verkligen sitt ultimata intåg nu våren 2008. I alla fall om man ska tro H&M's nya bilder för våren... Jag är inte så mycket för stora halsband, turbaner, multifärger och långklänningar. Men det finns även en del fint. Stora pösiga byxor, långa jackor, söta mönster och enfärgade kläder i starka färger. Och brunt kommer nog att överta tronen från grått, som många med mig strosat runt i i höstas och nu i vintras. Denim och rosa hänger såklart kvar, som alltid, även om det är i stor utsträckning eller liten.

Vårkollektionerna får mig att längta till våren, men när jag tittar ut genom fönstret får jag en realitycheck. Snö. Kallt och kyla, isande vindar. Januari och februari sägs vara dom kallaste månaderna, och dom plågar oss redan med att locka med vårkläder...

image266

Dagens första

Dagens första tanke: Åh nej, inte mer hosta.
Dagens första syn: Tittar på mobilen och ser att jag fått sms.
Dagens första ljud: Väggklockan som tickar.
Dagens första ord: "Har apoteket öppet på lördagar?" Samtal till pappa om att köpa hostmedecin.
Dagens hopp: Att jag blir frisk snart, och slipper denna rethosta.
Dagens planer (stora som små): kolla på tv, dricka mkt, kanske leta lite bilder från 2007.
 ..fast jag borde: Ta en dusch. Men jag kommer bli lika svettig igen när jag satt min fot utanför..
Dagens negativa tanke: Att jag inte är frisk än och kan gå ut och träffa vänner.
Dagens positiva tanke: Nåt vettigt borde de väl finnas o göra...?

back home

Hej gott folk, igår kväll kom jag hem från utlandet. Dock är jag så slutkörd nu, blev sjuk sista natten med feber, ont i hela kroppen och halsont, så jag bara lägger upp en bild på mitt enda fynd och sedan ska jag krypa ner i sängen igen med en kopp honungsvatten. Hoppas ni har haft ett bra nyår :)

image265
Svartglittriga ballerinaskor med rosett på sidan och pistolbilder inuti.

RSS 2.0