FICKUR

Idag var jag på marknad - och jag hittade mitt ett fickur :) Jag klarar inte av vanliga armbandsur så jag har velat ha ett litet fickur med lock ett tag. Utan lock dock, men dom enda som fanns med lock var jättestora. Så, nu är jag nöjd :) Det liknar nästan ett fickur jag lånade av min mor förr som tillhört min farmor...

(Sorry för suddig o glansig bild)
image24

Imorgon far jag till Dalarna och på måndag åker jag utomlands i några dagar - så uppdateringen kommer vara sämre än vanligt.

THE RISE OF A STAR... THE FALL OF A LEGEND! (ELLER EN LITEN NOTIS)

image23

Ikväll kl 21 på TV4 Film är det en av mina favoritfilmer - Velvet Goldmine.
I rollistan finns bl.a. Jonathan Rhys-Meyers som Brian Slade, Christian Bale som journalisten Arthur Stuart och Ewan McGregor som Curt Wild. Velvet Goldmine handlar om en journalist som beslutar sig sig för att ta reda på vad som hände med 70-talets glamrockstjärna, som efter en konsert plötsligt försvann.

ETT GÄNG BILDER

Den intressanta delen av gårdagens shopping - en lila kjol från MQ's rea och ett par orangebronsiga skor från Din Sko - och en väska från H&M's rea som mor bjöd på idag. Den ska användas som liten resväska och ev. handbagage på resor. Och sen var den ju underbart söt!

Igår handlade jag även ett diadem på Glitter som jag limmade fast strasstenar som jag tidigare köpt på Hobbyshopen på. Det blev rätt fint även om det rann ut lite lim.

Bjuder även på en bild på mina nymålade naglar i nytt Mavala-nagellack. Capiz heter färgen tror jag. Även en bild på mina favoritskor från Din Sko's rea förra året bjuds de på. Dom har använts rätt mkt så klackarna är nu utbytta plus framdelen vid tåspetsen.

Nu har jag nyss fikat wienerbröd med mor o far, o nu kallar duschen. Sen ska det ätas pannkakor - det är ju torsdag! Men jag skippar ärtsoppan, som vanligt :)


VÄNNER FÖR LIVET

Shoppade igår och idag bjöd mor på lunch sen blev det shopping igen.. Fy mig. Men imorrn ska jag shoppa igen! Hehe. Dock får jag pengar då så då är de lugnt..
Igår inhandlades världens sötaste elefanthalsband från H&M, som jag har använt heeela dagen. Och idag handlade jag ett marinblått linne på H&M och lite ACO bus på Apoteket.
Har nyss kommit hem från bio - Vänner för livet - ska se på lite teve nu. Baby är i tvättstugan så jag får roa mig själv lite... Kanske dags o äta middag :)

STAN, STRASS OCH SORBET

Ojoj, det är kokhett ute! Har varit inne ett tag nu, badat och använt brun-utan-sol. Åker utomlands om en vecka så det är lika bra att passa på nu. Var på stan innan, lite längre än jag hade tänkt mig. Köpte diverse både nödvändiga och onödvändiga saker hehe. Bl.a. ett par strasstenar som ska limmas fast på ett diadem. Hoppas det blir fint, och att stenarna sitter kvar. Nu ska jag traska ut på balkongen ett tag, och vänta på att min A kommer hem om.. 20 minuter. Jag köpte jordgubbar och sorbetglass idag, så de kommer vi nog äta snart :) Mmmm!

image16


MIDSOMMAR

Midsommarafton blev lugn i år, inte lika håll-i-gång som förra haha ;) Kan påpekas att vi var typ 10 pers som var ute hos en tjejkompis i skogen förra året och söp en hel del då :P

Men i år var vi nåra som åkte ut till ett hus i en by där vi firade våran midsommar, men på vägen dit så stannade vi till vid mina hemtrakters midsommarfirande. Vi råkade precis köra förbi när dom skulle resa stången och vår tyska väninna hade aldrig varit med om svensk midsommar förr, så vi stannade och tittade. Hon fotade en massa och skrattade rätt högt när folket hoppade runt till små grodorna, rätt förståligt ;)

Kvällen blev lugn med massa mat och grillat vid vattnet och sen efterrätt inomhus. Vi åkte hem rätt tidigt, kan gå så när bara en har bil och måste hem tidigt. Men vi hade roligt så länge de varade!!

Idag har jag och min pojke bara legat inne och degat, eller ja om man inte räknar en sväng till affären. Vi har sett tre filmer samt ätit en massa, nu senast glass med vattenmelon. Mums! Men nu är det sängdags... Go natt gott folk!!

ETT SNABBT INLÄGG

Sitter o väntar på skjuts, dom borde vara här snart... Fast det är iofs inte alltid lätt o hitta första gången. Har hunnit äta två jordgubbstårtor idag, en med marsipan formad som en jordgubbe och en med maräng toppad med jordgubbar. Även sett på när dom andra spelar kubb, det är inte riktigt min grej... Nu ska jag kolla så jag har allt med för sjuttioelfte gången, samt tjyväta lite jordgubbar ur kylskåpet hehe. Trevlig midsommar!!

KIKAR BARA IN FÖR ATT...

... önska alla en TREVLIG MIDSOMMAR!

image15


CHLOÉ




Bilder från Chloé's visning. Tycker om skärningen på klänningen på Bild 2, får nästan lust att sy en liknande själv.  Ett ton med kedjor runt halsen (Bild 5) är väldigt snyggt, men nog ingenting som man själv skulle orka bära. Klänningen på Bild 8 är To Die For! Simpel skärning, men ändå annorlunda och übersnygg med den roströda färgen.

MIDSOMMAR

Om en kvart är det midsommarafton. Den ska firas med pojkvän, en praktikant från Tyskland och kanske bästaste Elin ute i en liten by i Gästrikland. Det blir nog mysigt. Vi är inbjudna till något kyrkfirande, kan anta att det är dansa runt midsommarstången och sånt, och senare ska vi äta massor med mat och kanske spela spel. Först tänkte vi sova över, men det var en del krångel så vi sover hemma. Det ska bli skönt att vakna upp bredvid min älskling igen, det var några dagar sen sist. Det blir nog en bra midsommar...

Välkommen till min nya blogg!

Jag har varit busig och bytt bloggnamn, och domän.
Eller de kanske inte så stort hopp från blogg.se till webblogg.se?
Nåväl, PolarePer har återuppstått - som Extraordinary.

RSS 2.0