Premium Brands

image394
Hittade in på "Premium Brands" idag på Asos hemsida. Riktiga skönheter finns det att hitta där, som den blå klänningen från Meghan Fabulous eller den blekrosa korsetten från Wheels & Doll Baby (ett märke jag aldrig hört talas om förut, har ni?). Dock så är priserna skyhöga och långt utanför min ekonomi, men man kan ju drömma...

Vad jag vill bära i vår

- Blommigt. Kjolar och klänningar i blommiga tyger, även skor och sjalar känns fräscht.
- Jeanshorts. Ett par är påväg hem till mig från H&M, dom kommer användas flitigt.
- Tryck. T-shirts med tryck är hett, speciellt Disney eller andra tecknade.
- Volanger. Leta reda på den vippigaste kjolen du har, eller ut och jaga en ny.
- Mönstrad sjal. Jag har fått ett nästintill beroende av sjalar, jämt jämt. Gärna blå.
- Färgstarka skor. Ett par snygga , en- eller flerfärgade, skor kan göra en hel outfit.
- Sneakers. Ett par Converse eller helt vanliga vita tygskor funkar till det mesta. 

image393
 Bilder från TopShop, See by Chloé, H&M, Asos, Urban Outfitters, La Redoute och Ellos.

2 dresses

image391image392
Dessa två underbara klänningar till skapelser hittas här - hos Elisabeth and James. Supersnygga.

Butterflies and Hurricanes

image386image387image388
Sånahär klänningar vill jag ha i vår. Böljande och vackra. Helt sagolika. Lite Tingeling-känsla över det hela också. Väldigt sött. Tänker även lite medelhav och turkost vatten. Sen fattas bara en massa solsken.

Så länge du är med mig

image385
"Ett vänligt ord kan räcka en lång stund - en klapp på axeln en hel dag -
en kram en hel vecka och en vän ett helt liv"

Fakturor

Jag ska sluta betala med faktura, inbillar jag mig. Men jag blir alltid kär i saker och beställer när jag inte har pengar... Dålig vana. Man förstår ingenting av alla fakturor, inte dom flesta ialla fall. Ibland undrar jag hur dom räknar egentligen. Frågan är; vad gör man? Betalar snällt eller ringer tanten på kundtjänst och ställer miljoner frågor?


T-shirts

image384
T-shirts från Luella, London Denim, Sass&Bide, Levis, See by Chloé och Urban Outfitters.

Skinnjackan

Tänkte att jag skulle visa upp skinnjackan från H&M, mitt nästnyaste köp. En vän sa idag att den ser gammal ut, eller liksom har en lite gammeldags stil. Kanske det, men förr haft dom väl knappt några detaljer på skinnjackorna? På denna är det ju liten ficka, snygg krage samt några fickor med dragkedja. Den är iaf både snygg och bekväm, även om man fryser lite om magen ibland eftersom den är rätt kort.
image382 image381 

Nu är min mage nästan sprickfärdig efter både middag och dessert, så då passar det sig att krypa ner i soffan med pyjamasbyxorna på, dra en filt över sig och slappa framför Wallander. Söndagsmys!

fade away

image378image379
Om man är lite sugen på en liknande klänning som Victoria Beckham har, så Asos en fin kopia. Dom ser nästan identiska ut, förutom lite färgskiftningar. Skynda fynda!

this made my day

image377
Har hållit utkik efter en vit, fyrkantig, sjal med blommor och fransar sen i höstas ungefär. Dock verkar butikerna föredra svarta blommiga sjalar, eller så var sjalarna för korta. Men idag hittade jag den perfekta - på BikBok. Vilken lycka! (Andra fyrkantiga franssjalen på en vecka btw, i'm addicted)

Rosettfrisyr

Jag hittade en liten beskrivning på Internet, om hur man gör den fina rosettuppsättningen som syns lite varstans numera. Here it goes!

image376

1. Sätt upp hela håret i toffs högt på huvudet. Därefter delar du håret i tre stycken delar, den mittersta kan vara något mindre.

2. De två slingorna på sidorna fäster man in vid snodden med hjälp av hårnålar. Den mittersta delen får hänga kvar.

3. Därefter tar man mittenslingan och drar över gummisnodden. Gör ett hål i det uppsatta håret och dra igenom öglan så att håret kommer ut på undersidan.

Lycka till.


like the geek in the pink

Knallrosa är en härlig färg, en sådan som man mer än gärna skulle sätta tänderna i om man kunde.
Nu får vi nöja oss med att ha små söta klänningar som ögongodis istället.


image372image373image374
Nelly Furtado uppträder i knälång, härligt knallrosa, klänning med korsettopp och underdel med volanger och rynk. Sarah Michelle Gellar strosar omkring i sin vackra och enkla klänning med pärlbroderier på överdelen och slapp underdel. Natalia Vodianova gömmer sin gravidmage i en bubblig och kort knallrosa bakelse med fin skärning på överdelen.

image375
Knallrosa är förmodligen en färg man inte köper på sig särskilt ofta, eftersom färgen är stark och färggrann så händer det lätt att man tröttnar på den efter ett tag. Därför fegar dom flesta säkert ur och kör på klänningar i mer diskreta nyanser av rosa, men vill man köra hela vägen i knallrosa klänningar så finns det en del fint. Mestadels hittade jag på Asos, men även på LaRedoute och Haléns.

style awards

Här redovisas mina två absoluta favoriter, som stack ut ur mängden, på ELLE Style Awards häromdagen.

image371
Alexa Chung i prinsesslik klänning, med flera lager underbara volanger, från Luella. Klänningen skulle lätt kännas rätt barnslig i sin skira godisrosa färg, men Alexa bryter så det blir snäppet rockigare med svart bälte och axelboots.

image370
Pixie Geldof fixar den fina, men avslappnade, stilen med kort kjol i midjan och enkelt linne. En enkel outfit, som blir till det lilla extra med en ros ditsatt på linnet, långa halsband och en stor nonchalant lackväska.

denna dagen

image369
jag önskar er alla där ute en riktigt fin alla ♥:s dag!

Berlin

Hej allihop. Helgen har spenderats i Berlin, så jag har varit lite frånvarande härifrån bloggen. Var inte dit för filmfestivalen, även om halva Berlin verkade bestå av människor som hörde dit. (Rödsvarta axelremsväskor med reklam för filmfestivalen syntes på var och varannan axel.)

Första gången i Tyskland för min del, så det blev en hel del rundvandrande, glassätande och tunnelbaneåkande. Dock inte så roligt att spendera en natt på flygplatsen, eftersom flyget kom in så sent. Menmen, jag överlevde och nu är jag hemma sen imorse.

Köpte bara en sjal på H&M där borta, hittade en superfin syrénlila väska också från H&M men den skulle inte få plats i mitt lilla handbagage så den fick snällt stanna. Hoppas jag hittar den på H&M här hemma snart... Här är iaf den fina sjalen!
image371

Prinsessa

Är inte detta den sötaste lilla klänning ni sett? Söt och fin, men samtidigt lite utmanande med djup urringning och kort kjol. Ååååh så söt den är! I finaste rosa och med underbara volanger, dessutom. Mjam.
image367
Finns att köpa här.

h&m beställning

image366

skor

image365
Dessa skor vill jag traska runt i sommaren. A totally love pair of shoes!
Finns även i svart, på Asos.

Ett stycke sommarinspiration i snöslasket

image364
Såhär vill jag också traska runt, när vi får sommar. Ursnyggt! Bild från FashionToast.

tick tick boom

image363
Splitt-ny väska från Wedins. Stor size, fin färg o typ perfekt. Fulländad ?

just a little bit

Om man vill kan man nu skapa sig en egen dräkt. Ni vet, en sådan som gamla damer brukade och även nu brukar ha ibland. Matchande kjol och jacka, rätt käckt ibland. Nu finns matchande kjol och blus på H&M, för den som törs, vågar och vill.
image357
Blusen är härligt A-linjeformad, och kjolen härligt klockad. Dock ser kjolen mer gul/grön ut på bilden, men jag är säker på att det bara är ljuset som luras lite.

Champagne and cigars

image360 image361 image362
Jag är sugen på nån av dessa armband från Disney Couture. Men vilket? Ååååh beslutsångest!

Kill hollywood me

image359
Så här kan det gå när man går på gala. Två töser i likadana klänningar. Tur att ena har svart skärp och utsläppt hår, och den andra  är skärplös och har uppsatt hår. Det gör att dom inte ser lika lika ut. Det är väl sånt här man får räkna med, när man ska vara fin.

She's like a rainbow.

image358
Ebba Hultqvist med sällskap kör på ett av vårens måsten; den färgglada väskan, på gårdagens ELLE-gala. Själv letar jag efter den perfekta grape- eller tanfärgade väskan. Jakten fortsätter...

musiksnack

image356
Sitter och lyssnar på Lykke Li och Britta Persson. Det är två förtjusande, svenska, kvinnor som sjunger med underbara röster. Lyssna på dom, om ni inte redan gjort det. Lykke Li's "Little Bit" och Britta Persson's "Stockholm-Amsterdam" är nog dom mest förtrollande låtarna dessa två gjort.
På tal om musik. Funderade ett tag på att åka till stan och se Adam Tensta spela på en av klubbarna ikväll, men jag ångrade mig och håller mig istället inomhus i värmen. Med ett paket glass framför Let's Dance och Numbers kan inget gå fel.

RSS 2.0