MINUS EN KLÄNNING, PLUS ETT PAR BOOTS OCH EN SJAL

Klänningen från H&M åker tillbaka. I like it - men den åker upp när man går vilket är väldigt irriterande. Speciellt när man går hem ifrån affären med en tung kasse i varsin hand och måste stanna för att dra ner klänningen... Nåväl - mer pengar till kontot. Fast det hjälper inte så mkt iofs, klickade hem en höst/vinterjacka och ett halsband idag. Fast det kommer inte förrän i mitten av oktober. Då hoppas jag få att kontot är lite mer välfyllt.

Gick en sväng på stan igår, köpte på mig domdär stövlarna från DinSko jag skrivit några inlägg om. Stövlarna med rosett var också fina och dom fanns i större storlekar, men näääe. De blev dom jag hade tänkt från början. Och en ny rosa sjal från H&M - för 16 kr!! Med en bonus på 100 kronor på H&M + 10% för medlemmar så blev det billigt och bra. Just what I needed.

OUTFIT

image61 
Klänning med fickor från Cubus, leggins och halsband med nyckel från H&M, egenstickade raggsockor

FLAT BOOTS

Var in på DinSko en sväng igår, och såg till min lycka att jag tagit fel på priset. 280 istället för 380!! :) Hittade ett par till stövlar som var nästan likadana, fast med en stor rosett på ena sidan (bild 2), och dom fanns i större storlekar. Vill ha i storlek 40 eller 41, så jag kan ha raggsockor i dom. Något av paren ska i alla fall bli mina idag :)


SHOPPINGRUNDA

Var ut på en shoppingrunda igår i huvudstaden. Kom tillbaka två klänningar (två likadana, men en rosa och en grå), ett par svarta byxor, en grå tröja och två presenter rikare. Jag bara älskar klänningar med fickor på sidorna, både praktiskt och snyggt!! 
Imorgon återvänder jag till kära Svea rike.

SHOOOOES!!

För ungefär en månad sen var jag på jakt efter nya sneakers. Hittade inga sneakers jag gillade, så jag går fortfarande omkring i mina vita med blommor från förra året som snart ramlar isär. Men istället hittade jag ett par underbara blå korta stövlar, som hade vidd kring benet. Åh jag drömmer fortfarande om dom... Ska nog lägga vantarna på dom, om dom finns kvar, när jag kommer tillbaka till Svea rike. 380 för ett par stövlar är ju ingenting... Och snart är det ju trots allt höst.

ELEVEN

Ååååh hittat ännu mer saker jag vill ha från Eleven idag... Någon som har testat någon av dessa?

Whipped Sugar Body Scrub, Blåbär & Vanilj
image58

Aqualina Chocolovers Body Cream Soufflé
image57

NYBESTÄLLT

image56

GREENLAND

image55Köpte denna body scrub när jag var utomlands i juli, och nu hittade jag även märket (Greenland) på Eleven. Deras produkter är uppbyggda kring 100% naturliga fruktextrakts från ren frukt. Tycker den är helt underbar, ska köpa den senare om jag kommer över den här annars beställer jag nog lite när jag kommer hem. Body scrub, Body butter, massageolja, shower gel, body lotion, scrub salt... Åh jag skulle kunna köpa allting i alla "smaker". Hallon, mango, äppe, payaya, osv... Mmm ska nog prova äpple härnäst. Scruben känns som socker, lovely!!

ÄNNU FLER CHRISTIAN DIOR



HÅKAN GÖR NYTT

Rubriken "Håkan Hellström gör ny platta" fångade min blick på Expressens nöjessidor. Yippie! Eftersom jag befinner mig utanför Svea rike's gränser så missar jag både konserten på Gröna Lund och Liseberg i sommar, något som jag annars hade planerat att åka och se. Men arbetet är nya skivan är tydligen redan igång, och den beräknas kommer runt mars 2008. I'm waiting...

image48

WORK YOUR MAGIC

Jag är ute på äventyr utanför Sveriges gränser, därför är och kommer uppdateringen vara rätt dålig. Men jag försöker så gott det går :)

Imorgon ramlar det in skattepengar på mitt konto, då funderar jag på att beställa denna klänning från H&M.


Den är bara så schnygg! Men jag kommer säkert färga mitt hår rött igen snart... När jag inte har rött saknar jag det, och när jag har rött hår så vill jag ha brunt eller kanske prova blont. Hm, svårt dedär. Menmen, klänning blir det nog i vilket fall som helst! 

Här kommer två bilder med olika hårfärg, för er som är intresserade.
 Brunhårig: Rödhårig:

So long!

COOLT MED HJÄLM

En riktigt modig tjej som inte tar av sig cykelhjälmen, trots att hon blir stoppad av självaste Facehunter på Stockholms gator.

image44

RSS 2.0