vaggvisa för flyktbenägna

image264
Jag hann visst med ett bloginlägg till mitt i all julrusch ändå :) Smet in på H&M's hemsida nyss och beställde lite ur rean, och även linnet ovan. Är lite smålik klänningen från Diane von Furstenberg som jag blivit lite småkär i på sistonde. Beställde en större storlek på linnet, så att det ska bli en liten miniklänning. Vi får se om mitt försök lyckas... Beställningen kommer lagom till jag kommer hem efter nyår, perfekt!! Nu blir det ingen mer bloggning förrän efter nyår, om jag inte hittar på nåt att blogga om när jag är borta. Tjing!

we wish you a merry x-mas

image260
Idag köpte jag en jättesöt kuvertväska på Indiska, till jul och nyår tänkte jag. Små fack inuti, som en liten plånbok fast det är en väska. Har passande julröd bakgrund, så får jag passa på att önska en God Jul och ett Gott Nytt År! Hela julen blir det full fart, och sedan åker jag bort över nyår. Så, vi hörs i januari. Tjing!

someone to share my life with

image263
Koftan ovan är typ mitt drömplagg nummer ett. Fin grå färg, stora fickor (mycket viktigt), snällt v-ringad och bra längd. Sedan att koftan är från Stella McCartney och kostar 745 euro, de är en annan femma. Kopia, någon?

kanelpaj

Bakade en kanelpaj som efterrätt till julaftons afton idag. Ska göra en till lite senare.
Bjuder på recept här nedan, de luktar ljuvligt!! Recept från Arla.se

Kanelpaj - 8 bitar
image261

Ingredienser
100 g smör
2 1/2 dl vetemjöl
1/2 tsk bakpulver
1/2 dl strösocker
Fyllning:
2 dl Arla vispgrädde
2 msk strösocker
2 tsk malen kanel
1 msk vetemjöl

Gör så här

Sätt ugnen på 175°. Smält smöret i en kastrull. Blanda ner mjöl, bakpulver och socker och rör ihop till en deg. Tryck ut den i en pajform med löstagbar kant, 24 cm i diameter. Vispa ihop grädde, socker, kanel och mjöl. Häll fyllningen i formen. Grädda i nedre delen av ugnen ca 30 min. Låt svalna och servera pajen kall.


the darkest space

image259
Linne från Carlings och jeans från JC.
Bättre än så blir de inte idag, gott folk.

allting kommer igen

image249
Blus med dragsko och knappar, 291 euro, T-bags
Kjol med färgskiftningar, 198 kr, H&M
Skor med dragkedja och röd undersida, 560 euro, Christian Louboutin
Klänning med svarta blommor, 1 083 kr, Asos
Leggins, 135 euro, Miu Miu
Klänning med grafiskt mönster, 199 kr, Ellos
Prickiga trosor med rosett, 69:50 kr, H&M
Brett skärp, 361 kr, Asos
Kjol med blommor och satinband, 349 kr, Ellos

your love alone is not enough

Skulle inte tacka nej till att ha dessa klänningar från Marchesa i garderoben. Skulle inte sitta
helt fel på julafton eller nyår heller, då jag inte bestämt mig för vad jag ska ha på mig än... image262
Bilder från Style.com

it's all over now baby blue

Till våren kommer vi att få se otaliga färgkombinationer, på framför allt klänningar. Till dessa kläder krävs
inga andra accessoarer än ett välvårdat eller uppsatt hår och enkla skor, låt kläderna tala för sig själva.

Här har jag valt ut några bilder från vårkollektionerna 2008. Alla bilder kommer ifrån Style.com.
image255
Bilder från Badglet Mischka, Chloé, Max Azria och Behnaz Sarafpour

image256
Bilder från Peter Som, Calvin Klein, Helmut Lang, Fendi, Oscar De La Renta och Zac Posen.

don't give up

image160
Idag har jag lyssnat på julradio enda sedan jag vaknade vid 12. Borde även göra två kanelpajer och en hel
hög med ägghalvor till julafton idag, men jag har ingen ork. Julstämningen har inte riktigt infunnit sig än...
Ska dock gå och börja packa inför nyårsresan nu, så jag har gjort något nyttigt mer än att tvätta idag.

drömmar av silver

image244
Svart klänning med silverpaljetter, 577 kr, Asos
Kjol med mönster, 1 425 euro, Burberry Prorsum
Väska med guldkedja, 1 380, Marc Jacobs
Klänning med korta ärmar, 298 kr, H&M
Örhängen med Swarowski-kristaller, 344 euro, Erickson Beamon
Lös topp med justerbar ringning, 149 kr, H&M
Miniväst med silver- och guldtrådar, 320 euro, Goldhawk
Högklackade skor med svart tå och klack, 510 euro, Marc Jacobs

was it hard to realize the truth

image254
Bjuder på en liten inspirationsbild jag hittade nyss på Style, från Oscar De La Renta's vårkollektion 2008. Snygg och enkel klänning tillsammans med matchande skor, och till det uppsatt hår och knalliga örhängen. Lovely är det perfekta ordet för denhär outfiten!

i can still hear your voice

image253
Lagade mammas gamla väska igår lite grann och idag användes den på stan. Den var rejält proppfull med kamera, pengar, kontokort, mp3, mobil, vantar och leg. Pjuh. Men de gick, den håller än. Den är såhär härligt svartblå, även om den ser mörkgrå ut på bilden förresten.

i'm yours

image252image251
Köpte nya skor idag. Var meningen att jag skulle ha rejäla vinterskor, men de blev dom här. Med liten träfärgad kilklack och rynkor. Hade även kollat på ett par till skor, på rea, men de blev inte så.
Men jag är nöjd ändå!

if you take me, you'll get released

image250
Herregud, klännningen! Den är verkligen... To die for. Jag skulle använda den jämt.
Finmiddag eller hamburgerbar, varmt eller kallt, med kopiösa moonboots eller barfota i gräset...
Ja, ni fattar. I totally love it. Från Miu Miu's vårkollektion 2008.

varför får jag inte på mig mina blå jeans

image245image246image247 
T-shirt från Gina Tricot, jeans från JC (nya!), skor från Wedins, linne och örhängen från H&M.

torsdag

Imorgon ramlar månadens lilla lön in på mitt konto, så då ska jag ut på stan. Behöver ett par nya skor, letade lite igår. Dock hittade jag inga perfekta vinterskor (jag är så tjinkig), men hittade istället ett par svarta höga stövlar med liten kilklack för 380 kr och ett par till svarta låga skor på rea för 200 kr. Jag hoppas att dom inte är slut imorgon när jag kommer dit, då dör jag. Lite i alla fall.

Nyss kom bästa E förbi med en stor och tung kasse med kläder jag får låna. Dags att gå igenom klädhögarna jag hällt ut på golvet nu, får se vad dom innehåller.
image248

after the gold rush

image243
Kassetthalsband, 470 kr, Alex & Chloé
Blanka guldleggins, 198 kr, H&M
Knälång puffig kjol, 2 072 euro, Vera Wang
Kappa, 619 euro, Diane von Furstenberg
Reptilmönstrad bikini, 98 kr per del, H&M
Kuvertväska med trähandtag, 695 euro, Anya Hindmarch
Paljettklänning med rosett i bak, 577 kr, Asos
Svarta skor med guldränder, 635 kr, Asos

betyder ett mirakel inget alls

image241image242
Ett par till skor blir visst postade på bloggen idag. Dessa apsnygga MC-boots är från DinSko och kostar 780 kr. Dom grå är absolut hetast, dom svarta hittade jag bara i förbifarten på hemsidan... HotHotHOT!

these boots were made for walking

image239image240
Snygga skor från Asos. Blir lite sugen, dom är väldigt fina. 288 kr, f.d. 361 kr.

love song for no one

På nyår tycker jag att man ska slå på stort. Sticka ut ur mängden, oavsett vad alla andra har på sig. Man ska även ha på sig det man trivs i, vare sig det är kjol, byxor eller klänning. Det är även ett tillfälle att använda höstens och vinterns plagg en sista gång innan dom försvinner i glömska i garderobsvimlet, eller inviga något nytt från våren som stundar. Nyårsafton är ett ytterligt tillfälle att klä upp sig till tänderna, och festa järnet.

Vit som snö
image232
Bli snö- eller isdrottningen du alltid drömt om att vara, och blända alla med din skönhet.

Klädd för gala
image233
Långa, böljande, klänningar är åter i tiden. Och nyår är ett perfekt tillfälle för att inviga,
eller återanvända, din långa klänning. Tajt eller volymös, färgglad eller enfärgad... Allt funkar
!

Ariel
image234
Blått är tillbaka på catwalken, och kommer nog bli större än någonsin.
Använd svarta accessoarer och skor till din blå outfit, och du blir kvällens drottning.


Färgklick
image235
Bli festens blickfång i, starka eller dova, färger. Flerfärgat eller enfärgat, det väljer du!

Starquality
image236
I höstas dammades en del gamla kavajer av, och nya inhandlades. Passa på att även använda din
kavaj på nyår, till byxor, kjol eller klänning. Har du ingen egen kavaj, kan du även låna någon killes!

Röd som julen
image237
Fortsätt använda dina röda kläder sen julens firande, även för att fira in det nya året.

Tummelisa
image238
Flickigt och sött kommer mycket till våren, börja använda vårens färger och plagg redan nu -
med ett par varma strumpbyxor under så man inte förfryser sig i kylan.

chasing a starlight

image231image232
T-shirt från Topshop, jeans från JC, skor från Wedins, örhängen och kedjehårband från H&M.

oh please let me go

Spara på ryggen, använd axelremsväskor! Stora väskor som bärs på ena axeln eller i handen snedbelastar
ryggen och gör att vi får ont. Axelremsväskor är det bästa alternativet för den som inte vill använda ryggsäck.
image227
Skogsgrön väska, 149 kr, H&M
Fyrkantig röd väska, 432 euro, Prada
Beige väska med svarta detaljer, 931 euro, Marni
Vit väska, 149 kr (f.d. 249 kr), H&M
Kaffebrun väska med guldspännen, 990 euro, Miu Miu
Metallicgrön väska med vitbrun axelrem, 895 euro, Anya Hindmarch
Mörkgrön väska, 399 kr, Rules by Mary

eulogy for evolution

image229 image230
Idag har jag bara slappat, fikat och tagit det lugnt. En perfekt söndag. Ska gå och spela TarzanPlaystation nu, det var ett tag sen sist. Ska nog ominstallera Sims 2 på datorn också, jag känner mig lite smått speldugen. Tröja från Adidas, t-shirt från Gina Tricot, jeans från JC och grönt armband från H&M.

the cold swedish winter is right outside

image225
Lila quiltad kappa, 1 820 euro, Alexander McQueen
Långa skinnhandskar, 249 kr, La Redoute
Pälsväska med korta handtag, 1477 euro, Vivianne Westwood
Roströd polotröja med korta ärmar, 349 kr, H&M
Grå lång myskofta, 745 euro, Stella McCartney
Varmfodrade stövlar, 480 kr, DinSko
Stickad klänning med rosett, 298 kr, H&M

du var solskenet

image223image224
Jättesnygg kjol från Oscar De La Renta. 2 838 euro på Net-A-Porter. Söta små cirklar som ser ut som knappar eller små cd-skivor, och en liten nätt volangkjol under. Mjam.


försent för edelweiss

image222
Provade tröjan ovan på H&M idag. I'm in love. Perfekt, både som lång tröja eller som klänning med strumpbyxor under! Blir förmodligen det jag kommer att använda på nyår, orkar inte leta nånting längre. Och billig var tröjan också, 149 kr!

Pappa kom hem från Bohuslän idag, och hade med mig saltdeo hem till mig. Svårt att köpa nåt när han inte vet vad jag använder tyckte han, o deo använder väl dom flesta så. Ska nog prova den imorgon.

twinkle little star

image220
Klänning med paljetter, 546 kr, Asos.
Lågklackade satinskor, 180 kr, DinSko.
Kort volangklänning, 718 kr, Asos.
Klänning/tunika med trekvartsärm, 149 kr, H&M.
Klänning med rosor nedtill, 790 kr, Asos.
Satinblus med knappar, 279 kr, La Redoute.

ta mig istället

image221
Mössan är en gammal en från H&M, linne från H&M, jeans från JC, knästrumpbor från ??, skor från VagaBond, jordgubbshalsband från Guldfynd, pärlörhängen från H&M och ring också från H&M.

Nu har jag exakt tio minuter på mig att slänga på lite smink och sedan rusa till bussen!

the blower's daughter

image218 image221
Hittade en väldigt fin och söt klänning på Asos. Perfekt för varma sommardagar... Men det är ett tag kvar till dess. Imorse var det -7 grader ute när jag tittade på termometern. Burr! Fast med ett par tjocka ullstrumpbyxor skulle klänningen funka lika bra nu. Finns i blekrosa och mörkgrå. 1 078 kr på Asos.

why don't we sleep all day

image216 image217
Mischa BartonClosing the ring UK premiere. Kjolen var gudomlig, fluffig och fin.
Tröjan? Näääe. Det hade varit finare med enkelt vitt eller svart linne istället.

himlen är gjord av sten

image215
Två helt sagolika spetsklänningar från Valentino. Båda är från 2007 års kollektioner, den svarta från hösten och den blekrosa från våren. Helt lovely.

i mitten av en hurricane

image216
Jag vet ett berg dit jag brukade gå
Det är så vackert där
Nästan som en tavla
Nästan som en tavla över rätt och fel
För man ser gårdakvarnar
Men man ser skiten med...

fading your life away

image214
Väldigt fluffigt, sött, detaljrikt och fullt av volym! Klänningar i alla möjliga längder och färger. Alldeles underbart, fantastiskt och helt sagolikt. En hel uppsjö av drömklänningar som man bara kan fantisera om.

Den svarta klänningen är från Alexander McQueen våren 2008, den rosa är från Valentino hösten 2007, den grå är från Valentino sommaren 2008 och den gröna är från Viktor&Rolf hösten 2006.

( Domdär maskarna som modellerna hade på sig på visningen för Viktor&Rolf ovan kommer nog ingen modeintresserad glömma på ett tag... Kanske även dom som var startskottet för den nya trenden med mask? Vem vet, vem vet. )

baby, you're so good to me

image212 image213
Helt gudomligt fin klänning från One Teaspoon. Finns för 1 199 kr på Bubbleroom.
Potensiell nyårsklänning för någon kanske? Blir väldigt fin mot sommaren också!

"Hårresande fakta"

"Quaternium-87, citronsyra, natrium-PCA, PPG-1, butylfenyl, fenoxietanol. Låter som rena häxblandningen? Det är delar av innehållet i balsam. Farliga kemikalieutsläpp kommer inte enbart från samvetslösa storindustrier. På senare tid har våt livsstilsförändring bidragit till att allt fler kemikalier tillverkas och sprids - från 7 miljoner ton till 250 miljoner ton på 50 år.
Många kemikalier återfinns i våra hem. I balsam finns benzofenon-4 som anses giftigt för växter och djur och kan orsaka allergi, cancer och störa barns hormonbalans. I hårgelé och mousse hittar man ofta cyclomethicone som kan sätta ner förmågan att skaffa barn. Tyvärr försvinner inte kemikalierna när vi spolar ut dem i avloppet. De passerar reningsverken och släppt rakt ut i haven. Så börja redan idag med miljövänliga produkter. Leta efter märkningarna Bra miljöval eller Svanen. Och försök minska mängden tvätt- och diskmedel och schampo.
Många bäckar små!"

Citat från sida 174 i senaste ELLE (nr 1, 2008).

i want to see people and i want to see light

Har hjälpt till o passa lilla brorsonen i några dagar nu, men nu är jag back on track. Hann även med ett ljusparty igår. Alltså, dom sålde ljus, lyktor och sånt fint. Men jag köpte inget... Det börjar bli så himla kallt, så jag måste köpa vinterstövlar när lönen kommer. Och ullstrumpbyxor. Och en större halsduk... Köpte iaf ELLE i förrgår och ögnade igenom, och nu har jag Cosmo i min hand. Ska nog gå ner, lägga mig i soffan o läsa lite.


så länge du är med mig

Ikväll har jag dragit tummer ur och sytt in mina senaste H&M-byxor. Storlek 38 blev visst ett par baggybyxor efter ett par användningar.. Men nu är dom som dom ska.
Och jag har inte orkat skicka tillbaka cardigan'en jag beställde, som jag inte riktigt tyckte om, heller. Den kanske blir kvar i alla fall. Orkade inte pallra mig ner till affären i regnet idag, och nu ska jag vara barnvakt två nätter framöver... Och kanske kommer cardigan'en till användning till våren och sommaren.
Nu väntar ett avsnitt av Bones, sen marsch i säng - till noterna av underbarnet Håkan Hellström.

inspiration

image213

image215

image214

dress for success

image208
Topp/klänning med spets från H&M, 198 kr. Den är väldigt söt och fin, funderar på att beställa...

jag går omkring i mitt pompeji ibland ruiner

image207 image208
Snygga skor med fjädrar från Diesel. 485 euro på Diesel Online Store.


stanna hos mig en sista natt

image205
River Phoenix - Kanske en av dom vackraste människor som någon funnits.
( Fast brorsan, Joaquin Phoenix (f.d. Leaf) är inte så pjåkig han heller... )

i put a spell on you

image204
Satt och letade idag varifrån Doreen's klänning (hon på TV400's Eftersnack) kom ifrån. I found it, JC! Måste gå dit någon dag i veckan och prova. Absolut en potensiell nyårsklänning. Även Carolina Gynnings gräddbakelse var väldigt fin, någon som vet varifrån den är?

if i was a rich girl

image203
Jag är fortfarande kär i den här klänningen, en vintage Hervé Léger, som Victoria Beckham hade på mig på en Marc Jacob's visning för ett tag sedan.

i found a reason to start over new

Jag funderar på att börja blondera mitt hår, snart. Och senare, när jag börjar tröttna och vill gå tillbaka till brunt eller rött hår, så ska jag nog först prova att ha lite rosa i mitt hår. Som Avril Lavigne i hennes video "Hot" och på omslaget till hennes senaste skiva "The Best Damn Thing". Rosa slinga är väl något man inte har så länge, men ett litet tag bara för att prova.

image201 image200 image202

i will try to fix you

Provade Kiwi Face Scrub, som jag fick med prov på i mitt Eleven-paket, idag. Den funkade super! Men luktar lite illa, men lukten försvann nästan helt på kanske en kvart. Och lilla provburken jag fick kommer nog räcka ett tag, köper kanske en större burk senare. Om jag inte stör mig allt för mycket på lukten...

i put one foot forward and ended up thirty yards back

 
image197 image198 image199 image202 image195
Multifärgat linne från TopShop, enkelt blått linne från Ellos, vit linne med svart spets från Haléns, lila linne med paljetter på överdelen från H&M och vitt linne med svarta detaljer från TopShop.

när alla lyssnar på dig kan du beskydda mig

image193image194
Finfin klänning från Moscihno. 1 524 euro på Net-A-Porter.

jag klär i din andedräkt

Över till musik.
Ett tag hade jag en lång Håkan Hellström-period, sen hade jag en relativt kort Muse-period (skulle ju på konsert!) och nu har jag kommit in i en Kent-period. Lyssnar speciellt på låtarna Noll från albumet B-sidor 95-00 och Columbus från deras nya album Tillbaka till samtiden.

Kom fram till idag att - Kent är mer vinter och mörker, Håkan är mer värme och glädje.

people never let go

image190 image189 image191
Tröja från Carlings, byxor från H&M, t-shirt från Gina Tricot, linne från Carlings, basker från BikBok och äppel- och elefanthalsband från H&M.

Imorgon ska jag eventuellt pallra mig iväg och köpa en likadan t-shirt, fast svart. Dom är så grymt sköna!

waiting for good days to come

image186image187image188
Hittade gamla bilder på Orlando Bloom, från någon tidning, i en mapp på datorn idag. Åh, han är så het.
Pirates of the Carribean är en perfekt film med tre hetingar - Orlando, Keira och Johnny. Perfekt match.

these boots were make for walking

image185
Snygga stövlar från Red Rabbit. 749 kr på Nelly.se

go make a mountain out of it

image184
Britney's Chanel-shorts är rätt coola. Perfekt för varma party- och sommardagar.

give it time

image185

Denhär verkar helt lovely. Fick med ett litet prov på Kiwi Face Scrub med mitt Eleven-paket.
 Ska testas snart. Scrub från Mario Badescu. 193 kr på Eleven.

iv'e got my heart in my head

image181
Denhär tuggummirosa tröjan från Cheap Monday vill jag verkligen ha. Snälla tomten..?
Bild från cheapmonday.com/Fashion show

well i never lived the dreams of the prom kings and the drama queens

image184
Angående bilden bredvid så var jag bara tvungen att ha med den, blev så förvånad när jag såg den. Det är ju Margarita från Top Model! Vilken surprise. Fin är hon, men Hawa är finare. Hoppas hon vinner nästa onsdag...
Reklamen är för Nelly.se.

Idag när jag hämtade ut mitt Eleven-paket så hittade jag en ny julmust, Nygårda Julmust med smak av Julnougat. Finns även med smakerna Julkola och Julkryddor står det på etiketten på baksidan. Den var faktiskt riktigt god.

Dagens överrasking; Jag vann Therezz's tävling!

fabolous thunderbird

image180
Grymma brallor från Cheap Monday, gillar "åskmolnen". Bild från cheapmonday.com/Fashion Show.

your body is a wonderland

image179image178
Denhär coola klänningen, Barbara Dress, har jag nu varit in och provat två gånger. Den är fin, men jag skulle aldrig använda den... Den är för lång, och jag tycker inte riktigt om framsidan. Baksidan är absolut finast. 400 kr från Cheap Monday. P.S. den är mycket finare i verkligheten än på bilderna ovan!

det kommer en vind

image177
Ny mysig och varm basker med knappar från BikBok.

winter wonderland

image175image177
Kära tomten. Jag har varit en snäll flicka, även i år. Till nyårsoutfit önskar jag mig klänningen och väskan ovan, båda från Kate Moss for TopShop. Klänningen får du för £250 och väskan för £45. Det är en perfekt nyårsoutfit, det skulle bara vara skorna som fattas, men det är okej - jag kan gå barfota! Tack. //shirin

en himmelsk drog

image173  image174  image175
Gudomligt vackra kuvertväskor från Devi Kroell. 1 642 euro för den svarta/rosa/orange, 1 196 euro för dom andra två, på Net-A-Porter.


doll-dagga buzz-buzz ziggety-zag

image172image171
Grym ultramönstrad tröja med lite kimonostil från Missoni. 1 017 euro på Net-A-Porter.

a beautiful lie

image169
Tröja med paljettrosett från H&M, jeans från JC och raggsockor från mamma.
Bild från för någon dag sedan. Idag kör på ungefär samma outfit som igår, fast med jeans utbytta mot mjukisbyxor. T-shirten var så himla skön och mysig. Perfekt för en skön söndag med andra ord.

i will always love you

image168image166image167image169
Idag märkte jag att min älskade body scrub från Greenland börjar att ta slut, så jag satte mig vid Eleven och beställde en ny. Blev en Äpple denna gång, förra gången hade jag Hallon. Bara Mango och Papaya kvar att prova sen då... 99 kr på Eleven.

waitin' for my rocket to come

image162 image164 image163 image165
T-shirt (ny!) från Gina Tricot, linne från Carlings, jeans från JC och örhängen från H&M.

nystart

image160
Det känns som om det är dags för en nystart nu. Jag vill bara slänga alla gamla kläder, och köpa en helt ny garderob. Mina gamla kläder känns så utslitna, och nya kläder är så fräscha. Men jag har aldrig känt mig som i behov av en riktigt rejäl nystart, som nu. Ändå är det inget speciellt som har hänt eller händer i mitt liv just nu, det bara kom... Händer det er ofta, att ni behöver någon slags nystart ?

RSS 2.0