SJUK

Hej. Ledsen för urdålig uppdatering, men jag har hjälp till på läger i helgen och nu är jag sjuk. Ta hand om er sålänge, så ska jag försöka krya på mig snart. Tjing!

TOPSHOP'AT

image103
Jag har ny snyggig t-shirt. Varenda gång jag kollar på den så börjar jag nynna på JC reklamens "hey, i'm in the band"-låt. T-shirten är vit med svart text "I'm with the band" (bilden), från TopShop. Ett av mina två köp i Stockholm i helgen. Det andra är en stor ring, också från TopShop.

I söndags var jag på Muse-konsert, på Hovet. Någon annan som oxå var där? Det var iaf great. Nu har jag "Time is running out" på hjärnan, när inte JC-reklamen är där förstås. 

Nu ska jag på tråkigt Ams-möte. Tjing!

DJÄVULEN BÄR PRADA

De blev visst ett till blogginlägg ändå... Jag har nyss läst ut Djävulen Bär Prada - en bok som jag aldrig trodde jag skulle läsa. Den följde med i ett nummer av Glamour för ett tag sen, och den har skräpat i min bokhylla fram tills för ungefär en vecka sen. Jag trodde att det skulle vara en überhypad bok, som var uppblåst till mer uppståndelse än den förtjänade... Gu' va fel det visade sig att jag hade, den är ju jättebra!! Nu ska jag göra pannkakor, cau!

STOCKHOLM

De kommer tyvärr inte bli några fler inlägg på ett tag. Just idag är jag sjuk och traskar runt i mysbyxor och en stor gammal Adidas-tröja. Imorgon åker jag till A, och på lördag åker jag till Stockholm. Påtal om Stockholm, så måste jag börja packa... Vi skrivs nästa vecka, ta hand om er!!

TV-KVÄLL

image103 
Här kommer en dagens ivägskickad, ut i cyberspace.

Linne - Carlings, Jeans - H&M, Skor - Din Sko, Sjal - Indiska, Guldarmband - Glitter?, Träarmband - Kroatien, Örhängen - H&M

Idag har jag inte gjort så mycket, mest fikat hittils. Men alldeles strax ska jag sätta igång med att städa och packa väskan inför helgen i Stockholm. Eller så sätter jag igång och börjar sy min klänning/tunika till maskeraden i november.
Och jag behöver laga mina jeans.

Ikväll är det House på tv. House och Top Model är de enda serier som jag följer = tisdag och onsdag är tv-kvällar.

SKOR

image101

FREDAG

image100
Tröja - H&M, linne - Carlings, Kjol - Carlings, Strumpbyxor - H&M, örhängen - H&M

Oups, allting från Carlings eller H&M idag. Nåväl, så kan de gå... Nu ska jag skutta mot bussen.
Kvällen ska spenderas hos en vän, med en dos Disneyfilmer och tjejsnack.

ORDSPRÅK

Idag lyssnade jag på RIX FM, och dom hade att man kunde skicka in talesätt och ordspråk till programmet. Jag lyssnade inte i särskilt många minuter, men hann ändå snappa upp denna roliga variant på  "Man ska inte kasta sten i glashus".
"Man ska inte kasta igelkottar i sin egen ballongaffär".

( På första bilden nedan ser mitt hår lite blått ut har jag upptäckt. Me not like. Men den får vara kvar ändå. )

FOTO

Igår kom jag på en fotoidé, som jag genomförde idag. Men det gick väldigt fort, för det var grymt kallt ute! Hua - jag skulle ha gjort dehär igår, då var det inte lika kallt... Men här är två bilder iaf.

image98  image100
Klänning - Gina Tricot, strumpbyxor - H&M, stövlar - Gyllene Gripen, halsband - H&M och present, Armband - H&M och Glitter, örhängen - H&M

Och nu ska jag byta om till mjukisbyxor och en varm fleecetröja och cykla ner till affären.

TRÖTTHET

Här kommer en bild på en del av alla mina örhängen. De här är väl kanske hälften ungefär...

image97

Idag känner jag mig helt slut och trött. Det är en sån dag då jag bara vill krypa ner under en filt och ligga där hela dagen, med sällskap av ett paket physalis och "Djävulen bär Prada", som jag nyss börjat läsa.

Imorgon kommer nya, och sista, numret av Modette ut. Den ska jag springa och köpa då.

LITE SOMMAR

image96
Tröja - Puma (present), långt linne - H&M, jeans - JC Crocker, örhängen - H&M, halsband - BikBok, strumpor med Hello Kitty - H&M, skor - mammas

Dagens outfit blev lite somrig med vita jeans. Måste ju passa på o använda dom nu innan snön kommer... Hua. Har även håret uppsatt i en knut för första gången. Det blev rätt fint, och skönt att få håret ur vägen ett tag.

Börjar redan planera lite vad jag vill köpa/titta efter när jag är i Stockholm om cirka 1½ vecka... Ett par höga stövlar utan klack, ett långt läderarmband och tjocka höstkoftor. Skulle även vilja ta en titt på Monki, om vi hittar dit dvs... Orientering i Stockholm är inte direkt min starka sida.

Nu ska jag strax åka in till stan, och ikväll ska jag se "Stardust" på bio med A. Vi har 5 månader idag :)

SKOR

Igår kväll roade jag mig ett tag med att leta igenom mammas garderob. Hittade skorna nedan på bilden som jag lånade. Hittade även andra fina par, men mamma har en storlek mindre än mig i skor så kan jag inte tränga mig i allihop... Hittade även en brun skinnjacka som jag provade. Men den var alldeles för stor, pösig och... konstig. Så den fick snällt hängas tillbaka. Dom turkosa skorna tänkte jag ha vid utgång på lördag, perfekt med låg klack och färgglada skor!

image95

SMYCKESHAND

Tänkte visa upp mina smycken här framöver, det blir inte allt men de mesta. Jag äger mest örhängen, men även halsband, ringar, armband, hårklämmor och diadem. Vi börjar väl med att visa upp min smyckeshand med blandade smycken.

image94

HÖST

 image92  image91
Kofta - JC, Klänning - H&M, Jeans - BikBok, Sneakers - DinSko, Halsduk - H&M, Örhängen - Bosnien

"In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. "

- Martin Luther King Jr.


SECOND HAND

image90 
Såg denna bild på The Sartorialist nyss, och den är helt underbar! Klänningen, väskan och speciellt - hatten. Koftan på karln bakom skulle inte sitta helt fel heller för den delen...

Kollade igenom en massa gamla bilder på mig tidigare idag, och såg en hel del kläder jag nog ska rota fram igen... Men jag har nog slängt en del. Det är synd, man slänger för mkt. Fast man kan inte spara allt heller...

På tal om o spara, ska nog kika in på en second-hand affär i veckan och leta stövlar, gärna utan klack. Ingen verkar ha kvar kläder eller skor från farmor och mormor, då blir det second-hand. Det enda som jag har kvar, i klädväg, efter mormor är en minkpäls. Stor och tung sak. Har inte fått tillfälle att använda den än, men den ska nog användas nån gång framöver...

Bild: http://thesartorialist.blogspot.com/

BLUSEN

image91
Kofta - Carlings, Blus - H&M barn, Jeans - BikBok, Örhängen - H&M.

Nu kom alltså bilden på blusen från H&M. I love it. Extra bra att den dessutom är från deras "Organic Cotton"-serie.

Nu ska jag plocka ur diskmaskinen, och sedan rusa mot bussen.. Som vanligt då.. Tidsoptimist, javisst!

Undrans om det är någon bra film på tv ikväll btw? Annars - finns det nån film som ni rekomenderar?

DAGENS

image87 image88
Kofta - Carlings, Klänning - Cubus, Leggins & örhängen - H&M, Halsband - Glitter (present) & Hårband - Ohlsson's tyger. Nu väntar surströmming alternativt entrecote!

Update! En låttext som jag hittade - så himla fin.
"and you're a million miles away
i'll never get a chance to hold you
so my message is the wind
i pray that it gets through to you"

FREDAG

image86Efter en lång dag med grym huvudvärk, banankaksbak (som sockerkaka fast med banan o lite till, supergott!!), handling m.m. så ska jag nu joina farsgubben framför teven. Die Hard 2 på tv, ingen höjdare, men jag har sällskap av ett mumsigt granatäpple - så det löser sig. Om inte pappa har ätit upp allt nu när jag kommer ner...

Imorgon väntar surströmming med familjen. Eller ha hälften surströmming, hälften grillad entrecote.

DREAMS

Någon som har tips på hur man råder bot på konstiga drömmar?

Med konstiga menar jag orealistiska och förvirrande. Jag har slutat tro på att alla drömmar betyder någonting, mina konstiga drömmar beror nog endast på att jag är orolig och trött. Min hjärna snappar upp allt möjligt - saker jag sett på tv, saker jag pratat om och människor jag har träffat. Häromdan t.ex., efter att ha sett "True Hollywood Story" om Drew Barrymore, så drömde jag om en tjej som liknade henne.

LANTKOFTA

Jag vill ha en kofta som säger hej-jag-kom-nyss-hem-från-min-sommarstuga-och-där-plockade-jag-svamp, typ. Eller som att det ser ut att den kommer direkt ur farfars garderob. Jag sitter här i höstmörkret och klickar runt på H&M's hemsida, och undrar varför herravdelningen får typ alla gosiga höst-mys-tröjor... De finns en del fina på damavdelningen också iofs, men just här föredrar jag herrarnas sida.

RSS 2.0