kanelpaj

Bakade en kanelpaj som efterrätt till julaftons afton idag. Ska göra en till lite senare.
Bjuder på recept här nedan, de luktar ljuvligt!! Recept från Arla.se

Kanelpaj - 8 bitar
image261

Ingredienser
100 g smör
2 1/2 dl vetemjöl
1/2 tsk bakpulver
1/2 dl strösocker
Fyllning:
2 dl Arla vispgrädde
2 msk strösocker
2 tsk malen kanel
1 msk vetemjöl

Gör så här

Sätt ugnen på 175°. Smält smöret i en kastrull. Blanda ner mjöl, bakpulver och socker och rör ihop till en deg. Tryck ut den i en pajform med löstagbar kant, 24 cm i diameter. Vispa ihop grädde, socker, kanel och mjöl. Häll fyllningen i formen. Grädda i nedre delen av ugnen ca 30 min. Låt svalna och servera pajen kall.


Kommentarer
Postat av: Em

Jag gjorde pepparkakscheesecake till efterrätt idag :) Jag hann dock inte smaka den för jag kollade på kalle anka, men jag ska ta en bit lite senare tror jag :) God Jul baby *

2007-12-24 @ 17:52:31
URL: http://annaemelie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0